NLP Træner

På uddannelsen lægger jeg meget vægt på, at der bliver trænet i de allerbedste indlærings-teknikker, så stoffet bliver let tilgængeligt og håndterbart for kursisterne.

Som underviser skal man selvfølgelig kunne sit stof, men det anser jeg for det mindste af det hele. Derimod skal man som succesfuld formidler, kunne bevare en god egentilstand, ligegyldigt hvad man kommer ud for i undervisningssituationen, og samtidig skal man være i stand til at bevare den dybe rapport med enhver kursist.

Træner-uddannelsen er aktuel for alle der ønsker at formidle selvudvikling til andre.

Kriterierne for at gennemgå uddannelsen

• Uddannet formidler eller samtaleterapeut
  • Gerne have været assistent på Practitioner uddannelsen

Er der nogle af kriterierne du ikke opfylder, kontakt os så vi kan planlægge dit uddannelsesforløb.

Uddannelses indhold

Modul 1: Dyb psykologisk viden – dyb undervisning
På 1. modul vil vi gå dybt i psykologien bag NLP teknikkerne. Vi skal arbejde med kognitiv psykologi, humanisme, positivisme, gruppepsykologi og andre relevante psykologi-retninger, som alle vil give dig en dyb forståelse for, hvorfor NLP virker og hvorfor undervisning ikke bare er underholdning, men formidling af viden, som senere skal bruges i praksis.

Modul 2: Super egentilstand – super undervisning
Den overordnede hensigt med modul 2 er, at du får etableret en rigtig god egentilstand, da du skal underviser skal kunne imødekomme mange forskellige slags forstyrrelser. Derfor indeholder dette modul undervisning og øvelser i at skabe og vedligeholde rapport med en gruppe, og med en udfordrende kursist. Vi skal arbejde med , hvordan du med skift i kropssprog og stemmeføring, kan ændre sindstilstand hos enten hele holdet, eller hos bare en enkelt kursist. Det er en meget stor hjælp, hvis man i undervisningen er i stand til at bruge sin 6. sans, så derfor vil vi også arbejde med at styrke og udnytte dine “indre ressourcer”.

Modul 3: Avancerede lærings teorier – avanceret undervisning
Undersøgelser hentet fra forskellige uddannelses-institutter viser, at det er uhyre vigtig HVORDAN et stof bliver præsenteret. På dette modul vil vi arbejde med accelereret indlæring, fleksibilitet i undervisning og med planlægning af undervisningen så alle kursister vil føle sig mødt. Det kan være en vanskelig opgave at udføre en god DEMO. Derfor vil du her lære DEMO’ens hemmeligheder fra A til Z. Da der på 3. mudul vil blive planlagt praktik forløb, vil du få mulighed for at modle andre undervisere, og derefter lave din egen undervisningsstrategi.

Modul 4: Ubevidst indlæring – bevidst undervisning
En dreng fra 5. klasse spørger sin lærer: “Hvordan skal jeg kunne leve med at min far og mor skal skilles?” “Uha”, tænker læreren, og bliver helt tom i hovedet, “det er jeg slet ikke kompetent til at svare på.” Så kikker han ud over klassen , og ser 20 par forventningsfulde øjne der ser tilbage på ham, og pludselig hører han sig selv sige: ” der findes et gammelt ordsprog, som jeg gerne vil lærer dig”:”Giv mig kraft til at forandre det, der kan forandres, giv mig tålmodighed til at leve med det der ikke kan forandres, og giv mig visdom til at se forskellen.” Efter timen tænkte læreren, “hvor mon det kom fra?” 4. modul handler om, at du ved hjælp af metaforer, Milton-sprog og forudsætninger, kan bygge en stemning op, så dine budskaber ikke støder på kursistens parader. Hvilket i praksis betyder, at du støtter kursister i at bevæge sig fra “bevidst inkompetence” (springer et step over) og direkte til “ubevidst kompetence”.

Modul 5: Excellent evaluering – excellent undervisning
På det sidste modul, vil du få rig mulighed for at teste, alt det du har lært.

Der vil være en skriftlig test.

Og der vil være en test i NLP “parat viden”, hvor du skal undervise i 20 min., ud fra et emne du lige har trukket. Endelig skal du undervise i 45 min. i et emne som du har trukket på 4. modul, og siden planlagt og forberdt dig på. Her vil der være “kursister” tilstede.

Tid:
Alle dage undervises fra kl. 9.00 – 16.30

Underviser:
Anne Marie Piepenbrinck

Kursuspris og tilmelding
Kr. 26.500,-. Uddannelsen er momsfritaget. Vi tilbyder at du kan betale din uddannelse via en afdragsordning, ring og hør nærmere. Tilmeld dig ved at bruge tilmeldingsformularen.

Udfyldes kun til uddannelser